11-02-2024 Even voorstellen: Paula van Osch, nieuwe penningmeester van onze buurtverenging

Graag stelt de aspirant penningmeester zichzelf voor. De huidige penningmeester Lex van Lith gaat het bestuur verlaten. In 2021 nam hij deze taak op zich. Hij heeft het met plezier gedaan, maar drukke werkzaamheden nopen hem ermee te stoppen. En zo verscheen in de buurtkrant een oproep voor een penningmeester  Laat ik, als pensionada, nu wel tijd over hebben! Enige ervaring heb ik al eens opgedaan als penningmeester van mijn beroepsvereniging. Vanaf zomer 2022 ben ik een niet-praktiserende jeugdarts. Sinds eind 2003 werkte ik bij de GGD aan het Crommelinplein. Zo leerde ik Delft kennen. Ik werkte met de schoolkinderen en hun ouders in de Voorhof en de Buitenhof, een boeiende, gevarieerde en uitdagende populatie. En daar hou ik wel van. Ik woonde in Dordrecht, mijn man werkte daar. Verhuisplannen hadden we niet. Dat ik ooit in Delft vlakbij het GGD-gebouw zou komen te wonen, kon ik toen niet bevroeden. Evenwel, na zijn overlijden begon het pendelen me na een tijd toch op te breken. En zo kwam ik eind 2013 in Delftzicht terecht. Onze zoon stond toen al op zijn eigen benen en woont in Utrecht. Ik ben geboren en getogen in Amsterdam en studeerde daar af.

Je kent me wellicht al een beetje van mijn stukjes in de buurtkrant. Sinds 2014 zit ik in de redactie van Zicht op Delftzicht. Als (PvO) voluit: Paula van Osch. Ik doe dit met plezier. Ik hou van taal en schrijven (ooit heb ik overwogen journalist te worden) en het leek me een goede manier om een binding te krijgen met mijn nieuwe buurt. Wat kan ik nog meer over mezelf vertellen zodat je een beetje ‘n idee krijgt. Ik hou een beetje van alles wat: me ontspannen met koken, lekker (gezond) eten, lezen, films en documentaires, filosofie, kunst, wandelen in het bos, de duinen en de bergen, door de polders en over het strand, en tuinieren. Daarnaast ben ik maatschappelijk en politiek geïnteresseerd. Tot slot: ik ben vrijwilliger bij Taalvisite. Een uur per week en dat vijftien keer, thuis voorlezen aan en kletsen met een basisschoolkind met een Nederlandse taalachterstand. En ook om het kind en de ouders te motiveren om van lezen en voorlezen een traditie te maken, als dit nog niet het geval is. Taal verrijkt.